Friday, August 20, 2010

Titik Permulaan.

 Hello~
...........
..................
Ok, tetiba speechless pulak. Aku baru nak membiasakan diri dalam hal ehwal blog memblog ni. Kenapa aku tiba-tiba rasa nak blogging? Mungkin kerana....

1. Aku dah tengok blog-blog orang menceritakan apa yang terjadi dalam hidup mereka (dan orang lain). And then, aku terfikir, seronoknya dapat mencatat segala yang berlaku dalam hidup kita ni. Atleast bila dah tua, aku boleh baca and ingat balik apa yang pernah jadi kat aku, cerita-cerita suka, duka, seronok, sengal, sedih, tacing, terpeleot dan berkenaan. Nak dijadikan cerita, sejak akhir-akhir ni aku dah jadi pelupa. Makkkk..takutnya menjadi nyanyuk di usia muda remaja (remaja ke?). So aku nak segala perkara penting yang terjadi sekarang akan menjadi tatapan aku di hari tua. Kalau aku tak jadi buta huruf la tiba-tiba.

 Eyh, boleh jadi buta huruf ke bila dah tua?

2. Kadang-kadang...(Ok, tipu. Sangat selalu), aku selalu ada monolog dalaman. Maknanya bila jadi apa-apa yang menarik di depan mata aku, aku mesti cakap alone-alone dalam hati. Bersembang sorang-sorang la. Dari aku bercakap dengan diri sendiri walaupun dalam hati tapi berpotensi tinggi aku tercakap kuat-kuat sorang-sorang macam orang berhalusinasi tinggi, baik aku cakap dengan blog. Tak faham? Ok, abaikan....

3.Ikut trend. Semua ada blog, aku pun nak ada jugak lahh..~ Boleh macam tu?


                                          
                                                  yipii~ dah ada blog. saya suka purple.anda?


Sebagai langkah permulaan aku, aku melantik diri aku menjadi blogger kepada blog sendiri. Cerita-cerita dalam blog ini semuanya akan berkisar tentang hal ehwal aku dan makhluk-makhluk sekeliling aku. Mungkin banyak cerita flashback akan ada, kalau boleh aku nak cuba ingat balik semua. Oh, I love my life. Tetiba lagi. Sekian, Selamat Berpuasa.

1 comment:

  1. hoho...congrats.tulis byk2 cket.blh aku gelak guling2.

    ReplyDelete