Tuesday, August 24, 2010

Nyanyuknya Nyamuk

Nyanyuk itu menakutkan! Lagi menakutkan dr nyamuk! Tapi nyanyuk tak membunuh macam sesetengah nyamuk yg tak sedar diri. Tetiba ngutuk nyamuk lak. NAMUN! Nyanyuk itu boleh lead ke arah keburukan yg menjurus ke arah ketensenan yg MUNGKIN membunuh.......

Jeng3..Pressure tak baca intro camtu?

Sejak dua tiga doploh pat menjak ni, aku rasa aku semakin nyanyuk. Ok, mungkin tak skronik tu, tapi pelupa tu ada la. Antara kisah-kisah dongeng nyanyuk aku terjadi pada suatu masa di suatu hari pada suatu minggu dalam suatu bulan di antara suatu tahun. Dey, cepat daaa~ Alamak! Tanda2 nyanyuk ialah suka melalut kah?

Ok, fine. Pernah sekali tu, aku baru balik kelas. Lepas dah buat aksi2 campak beg akibat kepenatan sepenat tumbuk sambal belacan secara manual, aku pun mula la mencari kunci locker. Nak bukak locker la kan. Takkan nak....Haip haip.. Jangan disambung. Cari punya cari punya cari dalam beg, tengok2 tak ada pon. Mana pergi? Heran.... Macam mana nak bukak locker ni? Segala mak nenek harta meradak semua dalam locker. Kalay tak boleh bukak, macam mana? Nak panggil technician dtg tlg rongakkan locker ke? Buat sendiri je la tak boleh? Nak guna apa? Hammer ke screwdriver? Ke nak katok guna lesung je? Macam la ada pon. Takkan nak pegi Mahalah ofis pegi buat announcement suruh satu penduduk Mahalah ni dtg tlg bukak pintu locker aku yg tkunci? Tapi kalau tak boleh jugak mcm mana? Locker ku syg ku nyawa ku.. Hwaaaaa...~~~~~~~~

STOP.

Apa kata, anda (aku la tu) cuba ingat balik dr moment anda masuk dr pintu bilik sampai ke saat anda gelabah kambeng tadi, apa yg dah jadi?

Mula-mula, aku balik kelas. Masuk pintu guna kunci. Bagi salam, masuk, tutup pintu. Baru tanggal kasut dalam bilik? Peh, westernization melanda. Masuk compartment aku, letak beg secara tidak sabar, duduk atas kerusi. Dan..........................

DAN, aku telah mengambil kunci locker dlm beg, bukak locker tersebut, letak kunci atas meja dan immediately pergi cari balik kunci dlm beg utk bukak locker...? Aku toleh. Iya, memang locker aku dah terbukak pon sebenarnya. Apa? Apa? Nak pitam dah. Tu dia. Loglaq tak loglaq aku ni. Ini semua salah otak aku yg lambat catch up memory. Wah, tiba dah salahkan otak sendiri. Otak siapa tu? 

Tak nak, tak nak. Tak nak jadi benda ni. Tak nak. T.T

Kan orang tua-tua kata, jangan makan semut. Nanti jadi pelupa. Tapi kalau makan kuih sarang semut?

Jadi, di mana nyamuk yg nyanyuk? Jangan kata tidak ingat. Jangan. Ha, lek lu. Lek lu. Igt lagi.Sebenarnya nyamuk itu sekadar merias ayat je. Terias tak? Haha. Ada beberapa lg peristiwa yg berlaku. Tapi kan.....(ok,dah mai dah sandiwara nak tacing), aku rasa, aku dah lupa apa yg pernah jadi. Hwaaaaaaaaaaaaaaa~~~~!    

No comments:

Post a Comment