Saturday, August 21, 2010

Istimewanya Anakmu

Minggu ni giliran aku balik rumah! Yehaaa~
Semua orang pulun balik masa first week. Hari Jumaat last week, berkeredek budak-budak balik nak sambut puasa di rumah. Tapi tidak aku. Kenapa? Tak ingat pula. Haha~

Senang kata, bila dah second week ni, tetiba aku macam sorang-sorang je balik minggu tu. Macam sunyi sepi jalan yang aku redahi. Oh, biarkan. Akan ku jelajahi jalan tar ini. Akan ku tepis tempias air yang menyimbah di hujung jalan diredahi sang pembawa kereta yang bajet dia sekor bawa kereta di muka bumi ini. Akan ku redah onak duri rumput-rumput di tepian jalan. Biar sakit tercucuk semalu takkan ku malu. Namun, akan ku gagahi kerna rindunya diriku pada kampung halaman..................

Tetttttt!! Woi, nak pergi jalan ke bus stop je pun. Haruskah semua sandiwara ini?

Haha. Sebenarnya cerita aku bukan pasal nak balik rumah pun. Cerita dia, masa aku on the way nak ke KL Sentral naik LRT Putra,aku pun duduk la kan kat seat yang kosong. Harus la duduk di seat yang kosong. Takkan nak tetiba nak pergi kat seat yang full, cakap "Injak sikit, tak muat saya nak duduk ni.". Hoi, kau ingat kau nak duduk atas kerusi rotan ke boleh berhimpit ramai-ramai. Kang tak pasal orang yang duduk kat hujung seat tu tertempek muka kat cermin kiri kanan seat tu. Tak gitu?

Nak dijadikan cerita (berapa kali nak cerita tak start lagi ni), ada la satu family Cina duduk bertentangan aku. Ada mak, anak mak, anak mak yang tua lagi dari anak mak tadi dengan mak kepada mak. Anak mak tadi tu aku rasa anak istimewa. Tapi kan, comel sangat. Muka dia macam dah berusia sikit, tp sangat adorable. Bila ahli family dia usik-usik dia, dia gelak-gelak manja, tepuk-tepuk pipi dia sendiri, pastu pergi menyendeh kat mak dia. Bila mak dia usap rambut dia, dia senyum malu, tunduk-tunduk..

Alaaa..comel manjanya. Aku panggg satgi. Ok, gurau kasar.

Masa tu, aku boleh nampak betapa family dia sayang sia, layan kerenah dia. Bertuah dia. Walaupun dilahirkan mcam tu, tapi dia nampak bertuah and nampak well taken care of. Nak tacing aku tetiba. Aku nak sangat pergi lompat depan dia tiba-tiba nak ambil gambar.

"Auntie aaaa~ Mau bergambar bersama-sama anak auntie yang comel kiut miut tak macam auntie ni boleh haa?". Aku melompat di depan mak anak itu tanpa memberi salam (nak bagi salam buat apa pun).

"Oi mak hang duduk kt Bagan Serai. Haiiiyaaaa..manyak terkijut. Lu mau mampuih ka?" Halamak, pandai lak auntie ni speaking Utara.

adehhdehh..mokcik,jangan mokcik..jerawat muka baru nak baik ni..

Ok, conversation di atas hanya halusinasi bisu aku saja. Tenggg!

Tapi apa pun, aku doakan budak tersebut hidup dengan happy bersama keluarganya. Takkan aku lupa senyuman gembira dia tu. Sebab comel, macam aku. Siapa nak jawab?

Istimewanya Dirimu <3

No comments:

Post a Comment