Sunday, August 22, 2010

keterPELEOTan

Hari ini genap Ramadhan ke-12. Alhamdullillah~

Dalam bulan yang mulia lagi berpahala ni, masing-masing kena la behave sikit perangai. Bulan baik, hari baik, tak baik buat benda tak baik. Habis hari lain takpe ke? Toingggg~! Yela, kira kalau boleh kurangkan la amalan gossip, mengata, mentertawakan orang, membahankan manusia, mengutuk binatang dan sekian sekian. Tengah puasa kan. Tapi dah lepas buka puasa macam mana?

Haaa..Soalan bijak ye saudari Nur Fatin. Sebab dah bukak puasa ni la, mula tangan aku menggatal nk mengstory seekor kisah yang takkan aku lupa dari gigi ada 36 sampai 3.6. Betul ke gigi banyak tu? Aaahh~ Rajin pulak aku nak kira sekarang. Aku harap aku dapat baca balik kisah ni 20 tahun akan datang kalau bumi tak tuka lagi bahasa rumi jadi bahasa coding binary bit 0/1. Canggih kononnnya. Cesss~

Al-kisahhhhh...Tayyyiiiibbbbbb~

Pada suatu hari yang disinari pahanan utlra UV tahap beberapa darjah celcius yang dapat ditepis bedak compact Garnier SPF18 (ley caye kew? Oh nyampahnya bahasa W ni), aku pergi mencucuk duit kat ATM di Azman Hasim Complex. Oh, di UIA la harus. Aku pergi ditemani seorang sahabat wanita yang aku gelar Raju. Tau kan, kat depan complex tu sebelum nak pergi bridge, ada laluan konkrit yang direka khas untuk pejalan kaki. Yela, kira laluan tu untuk kita senang nak jalan la dr kena redah rumput. Nak dijadikan cerita, kami berdua di sinin ternampak sahabat2 kami di hujung sinun. Maka, wajibul ghunnah la buat sesi ohooooo hoiiiiii (panggil dengan riangnya). Tapi....

Sahabat aku si Raju ni sangat la terlebih excited. Mungkin bahang mentari dah buat otak dia extra panasss yang menyebabkan dia terminate kewarasan sendiri. Aku biarkan. Ada aku kisah? Ok, tang tu tak kisah lagi. Yang aku kisah kenapa beberapa saat kemudian aku rasa sayup-sayup pilu je mendengar suara dia yang tadi bukan main memanggil sahabat2 di ujung sinun dengan lantangnya. Lantang sungguh, dah rasa aku macam duduk dalam parlimen dah ha.. Aku toleh, dia sudah tiada.

Aik? Ahli-parlimen-wannabe itu hilang ke mana?

Ya, tepat. Memang tepat. Dia seperti nama yang dinyatakan di atas sudah jatuh melutut di bumi. Melutut dengan gayanya. Nasib, kalau tersembam tadi? Rupanya, dia terlampau hyper dan telah terkeluar dari laluan konkrit lalu menyebabkan ketidakseimbangan graviti. Sebenarnya, dia nak terpelot secoet je. Tapi sebab dia usaha nak berdiri dalam tengah2 nak terpelot tu, dia gagal dengan jayanya malah membawa ke arah keterpelotan yang lebih dasyat. 

Ha...Ha...Ha...Ha...Tersekat dah aku ketawa ni. Dah tahap telan cekodok tak kunyah dulu. Si Raju sangat la malu. Maunya tak. Depan tu dah la center of Uia. Student memang lalu lalang lenggang kangkung mak iloi sayang depan tu. Nak tambah lagi klimaks sinetron terpelot tadi, peristiwa itu berlaku betul2 depan President Enginius yang amat kenal sangat dengan si Raju. Raju? Raju? Ooooo Raju oiiii...Lari pulak dia.


                          

Dey Raju. Mere dosti yar. Apa nak segan? Minah ni terpelot satu donia tengok tau. Ada beliau kisah?

Moral of the story, pilih la jalan yang benar. Tu la orang selalu kata, jangan pilih jalan menyimpang. Dalam kes Raju, jangan pilih jalan berumput! Hahahahahaha. 

p/s : Raju yang dinyatakan adalah nama palsu. Tapi, siapa yang tahu tu tahu la. Pesanan untuk Raju,
  Haaa...Aaaa...Aaaaa,
Kabhi Kushi Kabhi Gham.

1 comment:

  1. oittt...
    weeee
    da nk malu nk wt cmne
    aku bkan mcm jac
    cool je jatuh atas pentas..hehe
    aku kan pemalu

    ReplyDelete